BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER KORDİNATÖRLÜĞÜ
FAALİYET ALANI
Basın Yayın Birimi:
• Belediyemiz ile basın kuruluşları arasında haber akışını sağlayan birimimiz, her gün düzenli olarak ulusal ve yerel gazetelerde, internet haber sitelerinde ve televizyonlarda belediyemiz ve belediye başkanımız ile ilgili çıkan haberleri, takip edip gazete küpürlerini çoğaltarak Başkan ve Başkan Yardımcılarına ulaştırıp arşivini tutar.
• Radyo ve TV kanallarında Tirebolu Belediyesi, ilgili konuların takip edilmesi,
• Belediye ile ilgili tüm organizasyonları takip ederek fotoğraf görüntülerinin ve video kayıtlarının arşivlenmesi,
• Belediyemiz ile ilgili çalışmalara basın mensuplarının davet edilmesi ve halkın bilgilendirilmesi için basın bültenlerinin hazırlanması, basın kuruluşlarına e-posta gönderilmesi,
• Basında çıkan hatalı ve eksik haberlerin tespit edilerek tekziplerin iletilmesi,
• Yerel ve ulusal TV kanallarını aracı kurum vasıtasıyla takip ederek haber taramasının yapılması,
• Basın bültenlerinin hazırlanmasıyla belediyemizin ulusal ve yerel medyada yer almasının sağlanması,
• Diğer müdürlükler ile birlikte hazırlanan etkinliklere katkı sağlanması,
• Medyaya servis edilen tüm haber bültenlerinin ve video görüntülerinin denetiminin yapılması, basın biriminin görevleri arasındadır.
Tanıtım Birimi:
• Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’ne bağlı olarak çalışan tanıtım birimi, belediyemiz ve başkanımız ile ilgili çıkan haberlerin, gerçekleştirilecek açılış ve organizasyonların tanıtımından sorumludur. Yazılı ve görsel olarak hazırladığı materyaller ile tanıtımı gerçekleştirir.
• Belediyemizin çalışmaları hakkında özel haberlerin hazırlanması, gerekli görülen kitap, dergi, kaset ve CD lerin basımı ve yayımlanması,
• Belediyemiz faaliyetlerinin duyurulabilmesi için diğer tüm müdürlüklerin tanıtım ve iletişim çalışmalarının yapılması, böylelikle yazılı ve görsel medyada farkındalık yaratmak,
• Tanıtıma yönelik plan ve uygulamalarda bulunarak billboard, afiş, davetiye çalışmalarının ve tanıtım filmlerinin hazırlanmasını sağlamak tanıtım biriminin görevleri arasındadır.
Halkla İlişkiler Birimi:
• Genel olarak vatandaşların bizzat başvurusu, telefon ve mail yoluyla gelen istek ve şikayetlere çözüm getirmeyi amaçlayan Halkla İlişkiler Birimi; Danışma, Bilgi Edinme Birimi, BİMER (Başbakanlık İletişim Merkezi), Sosyal Medya ve Çağrı Merkezi’nden oluşmaktadır. Birimin hizmetleri arasında refakat hizmeti, telefonla arama hizmeti ve e-mail cevap hizmeti yer almaktadır.
• Birimlerin işlerini kolaylaştırmak ve hızlandırmak,
• Belediyemize gelen vatandaşların yanında eşlik ederek ilgili birimlere en hızlı şekilde ulaşmalarını sağlamak,
• Vatandaşların birimlere göre olan ziyaret dağılımıyla ilgili veri tabanı oluşturmak, Belediye ile ilgili konularda vatandaşları bilgilendirme ve yanlış anlamaları düzeltmeyi amaçlamak,
• Bölgelere göre memnuniyet düzeylerini belirlemek ve gelen şikayetleri kayda almak,
• Tirebolu halkının, belediye hizmetleri konusunda nabzını tutmak,
• İlçemizi ve belediye tesislerimizi, tanıtıcı geziler düzenleyerek yerinde tanıtmak,
• Sosyal Belediyecilik ilkesi doğrultusunda ilçemizde yeni doğan bebeklerin ailelerine tebrik ziyaretinde bulunmak,
• İlçemiz Sosyal ve Kültürel faaliyet ve organizasyonlarını takip ve çalışmalarını yapmak.
• İlçemizde vefat eden vatandaşlarımızın cenaze törenlerine katılarak taziyede bulunmak,
• Vatandaşlarımızdan gelen sözlü ve yazılı istekleri ilgili müdürlüklere ileterek cevaplandırılmalarını sağlamak, Halkla İlişkiler Birimi’nin görevleri arasındadır.
• Kadın, çocuk, engelli, genç, yaşlı, birey ve ailelerine yönelik olarak yaşanan sorunlara odaklı farkındalık amaçlı organizasyonlar yapmak ( söyleşi, sergi, kampanya, çalıştay vb. ) eğitim çalışmaları düzenlemek.
• Görme engellilere ve tüm engel guruplarına yönelik toplumsal farkındalık çalışmaları yürütmek.
• Sosyo-ekonomik sorunları yüksek olan ailelerin okuyan çocuklarına yönelik okul giysisi, okul araç-gereç yardımında bulunmak.
• Bilgilendirme amaçlı süresiz yayınlar yapmak.
• Engelli vatandaşlarımızın herhangi bir sağlık kuruluşuna sevklerini sağlamak.
Sosyal Medya
• Halkla İlişkiler hizmetlerinde bütünlük, etkili ve verimli hizmet, tarafsızlık, açıklık, katılım gibi ilkelerin uygulanmasındaki devamlılığı sağlayıp, belediyelerden yana kamuoyu oluşturmak, halkın belediyeye ve belediyenin halka karşı hak ve görevlerinin korunması, yapılan çalışmalardan halkın düşüncesini alma ve halkı bilgilendirme aşamasından sonra kamuoyu ölçme ve değerlendirme yapılması,
• Düzenlenecek çeşitli organizasyonların duyurulabilmesi amacıyla diğer birimler ile koordineli olarak çalışmaların yapılması,
Çözüm Masası ve İşkur Hizmet Noktası
• Vatandaşlardan gelen tüm telefonlardan sorumludur. En iyi hizmeti verebilmek için vatandaşlarımızdan gelen öneri, talep ve şikayetlerin acil çözümü için istekleri müdürlüklere bildirir.